Saturday, May 8, 2010

Selamat Hari Ibu



Dari masa kecilku
aku ditatang
dimanja dan dibelai
Tidak pernah dijentik
mahupun dipukul sehingga terkulai
Tidak pernah lupa untuk memberi nasihat
kepadaku supaya tidak lalai
Itulah kasih seorang ibu
Ibu yang membesarkanku
memberi makan pakai kepadaku
memenuhi setiap kehendakku
tidak pernah mengenal erti jemu
Walaupun kadang- kadang sikapku menghiris hatinya
Namun dia rela
Demi kebahagiaan aku
iaitu anaknya..

Kini..
aku berada jauh darinya
terpisah lautan China Selatan
sudah 2 tahun hari gembira ini
aku tiada di sisinya
aku sangat merindu nya
rindu yg kadangkala aku tidak dapat ungkapkan dengan kata-kata
walaupun saban hari aku slalu hubunginya
tapi aku tidak pernah puas..dan tidak pernah jemu
untuk mendail dail number nya

aku sayang IBU
IBU adalah Ratu hatiku
pgorbananmu..penat lelahmu
segar bermain2 d benakku..
TERIMA KASIH MAK ~

3 comments:

  1. kekasih... semoga ibumu terus sihat dan bahagia punya anak seperti mu... aku doakan kesejahteraan n kesihatan ibu mu... juga semua ibu2...

    now, u noe... i miss my mom... Y_Y

    ReplyDelete
  2. kekasih
    u ada kol ur mom ka?
    nnt bsuk klu ada kesempatan jan lupa kol aa...n klu ada cuti sabtu..balik ranau tau..kasi visit mom..dia pun rindu tu cuma kdg2 dia dak ckp sja sama kita ...

    i pun doakan mum u d beri kesihatan slalu..d murahkan rezeki..dpermudahkan smua nya..insya allah ~

    ReplyDelete
  3. kekasih... i kol my mom jam1.30am u noe.... tdr suda da smpi 3kali i kol bru da smbt... i hepy u noe.... pastu pginya tu i kol da lg... nasib bek da lyn i... waaaaaaaaaaaaaa hepy btl...tp i ckp dgn my mom, hjng bln bru dpt blk... :(... mgu nie i melancong kekasih...:">

    ReplyDelete