Saturday, May 2, 2009

Tahukah kau...



Tahukah anda kalau org yg kelihaTtan begitu keras hatinya, adalah org yg sangat lemah dan perlukan pertolongan?

Tahukah anda kalau orang yang menghabiskan waktunya untuk melindungi orang lain adalah sebenarnya orang yang sangat perlukan seseorang untuk melindunginya?

Tahukah anda kalau tiga hal yang paling sukar untuk diungkapkan adalah :
AKU CINTA PADAMU, MAAFKAN AKU dan TOLONG AKU

Tahukah anda kalau orang yang suka berpakaian warna merah maka dia lebih yakin kepada dirinya sendiri?

Tahukah anda kalau orang yang suka berpakaian kuning adalah orang yang menikmati kecantikannya sendiri?

Tahukah anda kalau orang yang suka berpakaian hitam adalah orang yang ingin tidak diperhatikan dan perlukan bantuan dan pengertian anda?

Tahukah anda kalau anda menolong seseorang, suatu hari nanti anda akan mendapat pertolongan 2 kali ganda dan jangan sekali-kali berharap agar pertolongan itu datangnya dari org yg anda sudah tolong tetapi jangan terkejut apabila pertolongan yg anda terima dr org yg langsung anda tidak kenali?

Tahukah anda bahwa lebih mudah mengatakan perasaan anda dalam tulisan dibandingkan mengatakan kepada seseorang secara lisan?

Tapi tahukah anda bahawa hal demikian akan lebih bernilai saat anda mengatakannya dihadapan orang itu?

Tahukah anda kalau anda memohon sesuatu dengan keyakinan, keinginan anda itu pasti dikabulkan?

Tapi jgn percaya semua yg saya katakan, sblm anda mencubanya sendiri, jika anda tahu seseorang yg benar2 perlukan sesuatu yang saya sebutkan di atas, dan anda tahu anda boleh menolongnya, anda akan melihat betapa pertolongan itu akan anda terima 2 kali ganda pada masa akan datang

Tahukah anda bahwa anda boleh mewujudkan impian anda, spt jatuh cinta, menjadi kaya, selalu sihat, jika anda memintanya dengan keyakinan, dan jika anda benar2 tahu, anda akan terkejut dengan apa yang boleh anda lakukan.

Tapi jgn percaya semua yg saya katakan, sblm anda mencubanya sendiri, jika anda tahu seseorang yg benar2 perlukan sesuatu yang saya sebutkan di atas, dan anda tahu anda boleh menolongnya, anda akan melihat betapa pertolongan itu akan anda terima 2 kali ganda pada masa akan datang.insya allah

No comments:

Post a Comment